Sniper: Path Of Vengeance |
Najnowszy projekt Mirage Interactive, twórców słynnego tytułu Mortyra, to dynamiczna gra akcji, oglądana z perspektywy pierwszoosobowej, zawierająca elementy przygodówki i RPG, oparta o LithTech, jeden z najbardziej znanych i stabilnych enginów graficznych na świecie. W grze wcielimy się w postać Jacka Masona - gangstera i cichego zamachowca (tytułowego snajpera), który po kolejnym udanym zabójstwie trafia do więzienia przez własną głupotę - przejeżdża przez skrzyżowanie na czerwonym świetle, wdaje się w bójkę z policjantem, a przez to narusza zasady swojego warunkowego zwolnienia. W więzieniu o zaostrzonym rygorze, gdzie zostaje osadzony wybucha bunt - to szansa na ucieczkę! W czasie próby wydostania się z więzienia Mason dowiaduje się, że została mu wstrzyknięta śmiertelna trucizna - ma tylko kilka dni, aby znaleźć odtrutkę. Stąd już tylko krok do niesamowitej fabuły, wyścigu z czasem i bezwzględnymi przeciwnikami. Czy Jack zdoła rozwiązać zagadkę tajemniczego wirusa i uratować swoje życie? Wszystko zależy tylko od graczy. W fabule znajdziemy też drugie tło nieznane od początku, ale objawiające się wraz z rozwojem akcji. Dość powiedzieć, że w czasie swej wędrówki napotkamy na konspiracyjną siatkę, dowiemy się wiele o podejrzanych badaniach na więźniach i zabójczym wirusie, do rozprzestrzeniania którego Mafia chce wykorzystać szczury. Prócz kilku mafijnych rodzin, na drodze spotkamy też groźnych terrorystów, których plany trzeba będzie pokrzyżować. Zarówno scenariusz, jak i styl gry są dynamiczne i szybkie, jednak aspekt zręcznościowy nie jest jedynym. Gra posiada wiele elementów, począwszy od standardowej strzelanki, przez interakcję z innymi postaciami, po rozwijanie zdolności własnego bohatera. Gracz może grać tak, jak zechce. Snajper nie narzuca własnego stylu rozwiązywania problemów. Można ukończyć rozgrywkę niszcząc wszystko co stanie na drodze bohatera, ale można też stosować mniej brutalne środki rozmowy z postaciami i rozwiązywanie zagadek. Snajper łączy szybką akcję, nowoczesne efekty wizualne z wiarygodnym światem, ciekawą architekturą, humorem, ironią, karykaturą i elementami erotycznymi, które przeznaczone są dla odbiorcy dorosłego. Możliwość stworzenia od podstaw swojego bohatera i dowolnego rozwijania jego umiejętności. Szereg współczynników rodem z produkcji cRPG, tj. wytrzymałość, odporność na rany, zdolność posługiwania się bronią, itp. 25 poziomów dynamicznej akcji. Podczas gry przeciwstawimy się licznym niezwykle niebezpiecznym przeciwnikom, m.in. mafii chińskiej, bossom organizacji przestępczej, a nawet przekupnym glinom. Arsenał dziewięciu zabójczych broni, m.in. policyjna pałka, Glock 22c, Smith & Wesson Model 625, strzelba Mossberg, karabin z tłumikiem FN P 90, karabin służb SWAT Sig 551-p, pistolet maszynowy MAC 10 Ingram, ciężki karabin maszynowy HK G8, karabin snajperski M-14 z lunetą oraz granaty. |
Microsoft Flight Simulator X |
producent: Microsoft Game Studios wydawca: Microsoft Game Studios dystrybutor PL: CD Projekt kategoria: symulatory / lotnicze Data Premiery: Świat: 13 października 2006 Polska: 17 listopada 2006 tryb gry: single / multiplayer tryb multiplayer: LAN / Internet wymagania wiekowe: brak ograniczeń nośnik: 2 DVD | cena: 319,90 PLN Rozsądne wymagania sprzętowe: Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, karta graficzna 64MB (Geforce 3 lub lepsza), 14 GB HDD, Windows XP/Vista. Opis Gry: Microsoft Flight Simulator X stanowi kolejną wersję zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnego symulatora cywilnych maszyn latających, przeznaczonego dla komputerów osobistych klasy PC. Na niniejszą odsłonę użytkownicy czekali trzy lata, gdyż premiera Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight miała miejsce w 2003 roku. Wprawdzie developerzy zoptymalizowali swoje dzieło pod kątem współpracy z systemem operacyjnym Windows XP, aczkolwiek dopiero uruchomienie omawianego programu w zaawansowanym sześćdziesięcioczterobitowym środowisku Windows Vista gwarantuje wyraźnie lepsze wrażenia w trakcie zabawy. Postęp w stosunku do poprzedniej edycji zauważalny jest przede wszystkim w materii oprawy wizualnej. Trójwymiarowa grafika wykorzystuje dobrodziejstwa dziesiątej generacji interfejsu DirectX, dzięki czemu obserwujemy widowiskowe efekty atmosferyczne, bardzo dokładnie wykonane modele itp. Postarano się też o wprowadzenie obsługi wielokanałowego dźwięku przestrzennego, co powinno szczególnie satysfakcjonować posiadaczy zestawów głośnikowych 5.1. Wirtualna rzeczywistość zawiera ponad 24.000 lotnisk z całego globu ziemskiego warto podkreślić, że znany katalog World Aeronautical Database (www.worldaerodata.com) uwzględnia dwa razy mniejszą liczbę lokacji (w tym także czterdzieści polskich). W powietrzu przemieszczamy się natomiast mnóstwem rozmaitych autentycznych maszyn począwszy od pasażerskich odrzutowców (m.in. Boeing 787 i Airbus A321), poprzez samoloty akrobacyjne i helikoptery, a skończywszy na hydroplanach (chociażby Grumman G-21 Goose). Uwagę zwraca zaimplementowany system misji, pozwalający na stopniowe doskonalenie umiejętności pilotażu i uzyskiwanie w ten sposób dostępu do początkowo ukrytych opcji. Przypomina to nieco słynny konsolowy cykl gier motoryzacyjnych pt. Gran Turismo, w którym trzeba zdobywać przeróżne typy prawa jazdy poprzez wykonywanie określonych zadań. Ponadto programiści z korporacji Microsoft nie zapomnieli o przygotowaniu rozbudowanego trybu multiplayer (zabawa w sieci lokalnej lub za pośnictwem Internetu), jak również o zachowaniu wysokiej kompatybilności wstecznej w kontekście dodatków (np. dodatkowe modele samolotów), zaprojektowanych pierwotnie z myślą o Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight |
Pro Evolution Soccer 5 |
Pro Evolution Soccer 5 jest kolejnš częściš popularnej wirtualnej symulacji futbolowej, znanej również pod nazwš Winning Eleven. Jako, że w stosunku do poprzedniej odsłony cyklu nie uległy zmianie platformy sprzętowe (komputery osobiste klasy PC oraz konsole Sony PlayStation 2 i Microsoft Xbox), to sferę technologicznych rozwišzań także ominęły rewolucyjne modyfikacje. Standardowo wśród zaimplementowanych drużyn widniejš zarówno jedenastki narodowe (Polska, Anglia, Brazylia, Hiszpania, Niemcy etc.), jak i zespoły klubowe z wielu �wiatowych lig (Liverpool F.C., A.C. Milan, Bayer Leverkusen itd.). |
Taxi 3 Extreme Rush |
kategoria: wyścigi - samochodowe
producent: Team6 game studios wydawca: Xing Interactive, Inc.
dystrybutor PL: OniGames data premiery: 20 maja 2005 data wydania PL: 19
grudnia 2005 Rozsądne wymagania sprzętowe: Pentium III 1 GHz, 256MB RAM,
karta grafiki 32MB. Taxi3: eXtreme Rush to kolejna propozycja duetu
Team6 Game Studios - Xing Interactive specjalizującego się w wydawaniu
niskobudżetowych gier wyścigowych, takich jak Shanghai Street Racer czy
Taxi Racer New York 2. W przeciwieństwie do poprzednich gier z serii w
Taxi3 nie pojawiają się tytułowe taksówki. Zamiast tego zasiadamy za
kierownicą jednego z dziesięciu sportowych pojazdów. Pod tym względem
gra bardziej przypomina inną propozycję Team6 Game Studios - Manhattan
Chase. Wśród dostępnych modeli aut nie zabrakło tradycyjnych
amerykańskich muscle-carów, jak i japońskich sportowych maszyn. Pomimo
braku oficjalnych licencji niektóre z pojazdów można bezproblemowo
rozpoznać. Należy jednak zaznaczyć, iż gra nie ma nic wspólnego z
realizmem. Tyczy się to osiąganych przez auta prędkości, ich wyglądu
(duże koła, ogromne turbosprężarki itp.) czy też samego zachowania na
drodze. Taxi3 przypomina inną zwariowaną serię ścigałek - Crazy Taxi
autorstwa Segi. Z racji tego, iż prowadzony przez gracza pojazd łamie
niemal wszystkie przepisy drogowe nie powinno dziwić to, że prędzej czy
później zainteresują się nim stróżowie prawa. Co ciekawe, policja nie
przebiera w środkach i bez wahania decyduje się korzystać z ciężkiego
uzbrojenia, a nawet bojowych śmigłowców. Wachlarz dostępnych trybów
rozgrywki jest dość standardowy. Podstawową atrakcję Taxi3 stanowi
złożona z kilkunastu poziomów kariera (Story Mode). Co ciekawe, kolejne
etapy mogą być zaliczane w trybie kooperacji, tj. z innym żywym graczem.
Jest to zupełna nowość w przypadku opisywanej serii. Niestety, obaj
zawodnicy muszą dysponować połączeniem internetowym. Oprócz tego można
rozegrać pojedyncze poziomy. Akcja Taxi3 jest osadzona w dobrze znanej
miłośnikom serii stolicy Wielkiej Brytanii - Londynie. Autorzy zadbali o
to, aby wszystkie znane obiekty pojawiły się na mapie. Gracz może w
trakcie zabawy obejrzeć słynnego Big Bena, pałac Buckingham czy też
Trafalgar Square. Gra działa na ulepszonym silniku graficznym Manhattan
Chase. Usprawnienia objęły przede wszystkim modele pojazdów, a także
efekty dodatkowe i specjalne (pogoda, dym itp.). Taxi3 obsługuje
technologię Pixel Shader.
|
SpellForce 2: Dragon Storm |
producent: Phenomic wydawca: JoWooD kategoria: strategiczne / RTS cRPG Data Premiery: Świat: 23 marca 2007 Polska: obecnie brak planów wydania SpellForce II: Dragon Storm to pierwszy oficjalny dodatek do udanego i popularnego miksu gatunków RPG i RTS Spellforce II: Shadow Wars. Instalacja rozszerzenia znacząco podnosi zawartość merytoryczną drugiej części Spellforce, dodając m.in. nową kampanię z interesującą fabułą, kolejną frakcję konfliktu (Shaikan), bardziej rozbudowany system questów oraz wiele nowych map do rozgrywek w trybach Multiplayer i Free Game. Historia zawarta w Smoczej Burzy raczej nie napawa graczy nadmiernym optymizmem. Ludność zamieszkująca wyspiarską krainę Eo ma gigantyczny problem magiczne portale, będące jedynym środkiem transportu między wyspami, powoli tracą moc i w niemal każdym momencie mogą ulec całkowitemu zniszczeniu, w konsekwencji fundując mieszkańcom odseparowanych wysepek śmierć z głodu i pragnienia. Wszystkie rozumne istoty natychmiast rozpoczęły odyseję ku lepszym terytoriom, mobilizując potężne armie i tocząc zaciekłe boje, pozostawiając za sobą jedynie kłęby dymu i pożogę anarchii. Gracz obejmuje kontrolę nad przedstawicielem blisko związanej ze smokami rasy Shaikan, zaś jego priorytetowym celem jest dotarcie po trupach do upragnionych, żyznych krain. Nasza wyprawa obfituje jednak w wydarzenia wielkiej wagi m.in. odnajdujemy ślady znamiennej postaci, określanej mianem Soulbearer oraz napotykamy tajemnicze, starożytne istoty, które prawdopodobnie w przeszłości sprowadziły do naszego świata magię. Nie zabraknie oczywiście tytułowych smoków, które w zawiłej fabule Dragon Storm odgrywają kluczową rolę. Główny wątek fabularny został ujęty w pełnej, składającej się w sumie z 11 map kampanii, która harmonijnie kontynuuje historię opowiedzianą w Shadow Wars. Naszą shaikańską stopę stawiamy zarówno na dziewiczych, całkowicie nowych terenach (wiele nowych krajobrazów), jak i w miejscach znanych z podstawowej wersji gry, które w tzw. międzyczasie uległy wielu istotnym zmianom. Pojawiły się także nowe elementy RPG towarzysze naszego Avatara mogą podejmować zadania, których wykonanie owocuje zdobyciem dodatkowych zdolności. Nowością jest także całkowicie grywalna rasa Shaikan, w skład której wchodzą także Dragonkin, Blades oraz potężny Dragon Titan. Nową frakcję wyposażono oczywiście w unikalne, właściwe dla siebie drzewko umiejętności (Skill Tree) oraz zdolność selektywnego korzystania z ulepszeń w zależności od sytuacji jej przedstawiciele mogą używać różnych upgrade'ów, dostosowując się do taktyki przyjętej przez gracza. Dla maniaków magii wszelkiej maści również przygotowano atrakcyjny zestawik dodatków, w postaci poszerzonej palety zaklęć i przedmiotów, dzięki którym możemy np. przyzywać różnego rodzaju przyjacielskie istoty (pety), wiernie towarzyszące naszemu bohaterowi. Przygotowano także coś dla miłośników pozostałych trybów gry: Player vs Player oraz Free Game. Oba tryby hojnie obdarzono nowymi mapami, dodano także nowe opcje King of the Hill dla rozgrywki wieloosobowej oraz Arena Quest dla trybu gry swobodnej. Szczególnie interesujący jest ten drugi odwiedzamy w nim szereg map, na których tworzymy magiczny oręż, służący nam następnie do toczenia walk z potężnymi stworami. Wreszcie, dodano multum nowych przedmiotów zwiększają one możliwości naszych herosów i urozmaicają rozgrywkę. Ambitni gracze z pewnością skorzystają z rozbudowanej opcji przerabiania przedmiotów (crafting).
|